Nick van Oort; “Het idee is ontstaan naar aanleiding van de opleiding Pedagogiek en didactiek die ik vorig jaar gevolgd heb. Hier werd aandacht besteed aan activerende didactiek. Het doel hierbij is een weg te vinden waarbij de start van de les draait om het ‘activeren van de hersenen’. Je kunt je voorstellen dat als de trainer 's morgens een verhaal begint waarbij deelnemers passief actief zijn, lesstof lastiger eigen gemaakt kan worden. Door gebruik te maken van interactie kunnen ze zelfstandig hun hersenen ‘activeren’ waardoor de kennis beter onthouden wordt.
Samen met IPC-collega Ronald van der Velden heeft Nick een game ontwikkeld die getest werd door de deelnemers van de opleiding Greenkeeper en de opleiding Terreinmeester. De opgedane kennis is daarna getoetst met als resultaat dat 80% van de deelnemers geslaagd is voor de zogenaamde 'takkentoets’.
Wil je meer weten over de nieuwe variant van sortimentskennis? Neem contact op met Nick van Oort en/ of Ronald van der Velden via info@ipcgroen.nl of 026-355 0100